• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Шкільна психологічна служба

Андрейко Світлана Михайлівна - соціальний педагог

Булінг у школі: як розпізнати та як діяти

Ознайомтесь з алгоритмами дій учасників освітнього процесу для протидії проявам насильства в освітньому середовищі.

У наш час проблема булінгу (цькування) стала доволі розповсюдженим та масовим явищем. При цьому, жертвами булінгу стають не тільки в реальному, а й у віртуальному світі.

У Законі України «Про освіту» булінг або цькування визначається так:

Це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Ознаки булінгу:

· Здійснюється навмисно

· Відбувається регулярно

· Нерівність сил

· Груповий процес

· Не закінчується сам по собі

· Має негативний психологічний вплив на всіх

Як розпізнати булінг:

1. Когось затискають в кутку приміщення.

2. Коли дорослий підходить до групки дітей вони, замовкають, розбігаються, різко змінюють діяльність (можуть обійняти «жертву», начебто все в порядку).

3. Один з учнів не обирається іншими (тобто перебуває в ізоляції.

4. Весь клас насміхається над одним і тим же учнем.

5. Використання дуже образливих прізвиськ.

6. Зовнішній вигляд (по обличчю одного з учнів: блідий, червоний (у плямах ), в сльозах, наляканий, ознаки насильства на тілі.

7. Молодші школярі бояться зайти в туалет.

8. Школярі після уроків не розходяться, когось чекають біля школи.

Найпоширеніші форми булінгу:

1. Словесні образи, глузування, обзивання, погрози.

2. Образливі жести або дії, наприклад, плювки.

3. Залякування за допомогою слів, загрозливих інтонацій з метою змусити жертву щось зробити чи не зробити.

4. Ігнорування, відмова від спілкування, виключення з гри, бойкот.

5. Вимагання грошей, їжі, речей, умисне пошкодження особистого майна жертви.

6. Фізичне насилля (удари, щипки, штовхання, підніжки, викручування рук, будь-які інші дії, що заподіюють біль і навіть тілесні ушкодження).

7. Приниження за допомогою мобільних телефонів та Інтернету (СМС- повідомлення, електронні листи, образливі репліки й коментарі в чатах і т.д.), поширення чуток і пліток.

Як учителю розпізнати шкільний булінг:

Утворення булінг-угрупувань (навколо «лідера» створюється група «прихильників»).

Початок конфлікту і його ескалація. З боку агресора – початок і повторення насильницьких дій. З боку жертви – приниження, страх, тривожність, втрата здатності і волі до супротиву.

Деструктивна поведінка. За учнем закріплюється статус жертви. Його звинувачують у ситуації, що склалась. Жертва вірить, що винна в знущаннях над собою.

Вигнання. Пропуски занять, перехід до іншої школи

Якщо в класі вчителя є булінг, слід з учнями виробити правила поведінки, жоден випадок не лишати без уваги, завжди вислоховувати обидві сторони.

Якщо ці способи не допомагають, спробувати інші варіанти, наприклад:

1. Можна пересадити учнів, запропонувати вибачитися, написати записку батькам або викликати їх, позбавити учня можливості брати участь у позакласному заході.

2. Пояснити учням, що навіть пасивне спостереження за знущаннями і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії. Свідки події повинні захистити жертву насильства і за необхідності покликати на допомогу дорослих.

3. Запровадити механізми повідомлення про випадки насильства, щоб учні не боялися цього робити. Ці механізми повинні забезпечувати учням підтримку і конфіденційність, бути тактовними. (телефони довіри на сайті школи).

4. Проводити заняття з формування навичок ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів.

Алгоритм дій у випадку булінгу (цькування) у закладах освіти

1 Термінове втручання.

2. Надання першої допомоги потерпілому.

3. Інформування керівника закладу освіти, де стався випадок булінгу (цькування), або батьків, учителів, практичного психолога.

4. Реєстрація і розгляд випадку насильства.

5. Звернення до служби у справах дітей.

6. Звернення до територіального органу Національної поліції або Центру надання безоплатної правової допомоги.

7. Можливе звернення на «гарячу» лінію ГО «Ла Страда – Україна»: 0 800 500 225 або 116 111 (для дзвінків з мобільного).

Сподіваємось, що ці поради стануть вам у пригоді!

Індивідуальний план роботи під час карантину(11.01-24.01.2021) соціального педагога опорного закладу загальної середньої освіти ім.І.Франка с.Ралівка АНДРЕЙКО СВІТЛАНИ МИХАЙЛІВНИ

з/п

Дата

Зміст роботи

Час роботи

Примітка

1

11.01.

1.Складання плану роботи на карантин.

2.Розміщення на сайті пам’яток про «Техніка безпеки, правила дорожнього руху під час карантину», «Профілактика бродяжництва та вживання учнями шкідливих речовин ».

3.Консультація для вчителів .

9.00-12.00

15.00-17.00

Тел.режим, Viber

2

12.01.

1.Опрацювання фахової літератури.

2.Самоосвіта .

3. Виготовлення пам’яток для учнів школи «Як захистити себе від корона- вірусу».

9.00-11.00

11.00- 14.00

15.00-17.00

3

13.01.

1.Робота з документами.

2. Онлайн- консультація для учнів

3.Розміщення інформації, щодо профілактики захворювання коронавірусної інфекції.

8.00-12.00

12.00-16.00

Viber, тел.режим

Месенджер, Viber,Facebook

4

14.01.

1. Пошукова робота/ознайомлення з інструктивно-методичними матеріалами соціального педагога.

2.Робота з документами.

3.Участь у вебінарі « Як організувати дистанційне навчання за допомогою онлайн ресурсів».

9.00-12.00

12.00-14.00

15.0-17.00

5

15.01.

1. Пошукова робота в мережі Інтернет, пошук ідей для оформлення буклета «Молодь обирає здоров’я».

2.Опрацювання статтей на Форумі педагогічних ідей «Урок»

3. Робота з документами.

4. Консультації для батьків/вчителів.

9.00-11.00

11.00-13.00

13.30-17.30

Viber, тел.режим

6

18.01.

1. Пошук профорієнтаційного онлайн-тестування для учнів 9-11 класів. Відправлення онлайн-посилок у робочі діалоги в соціальних мережах.

10.00-11.00

12.00-17.00

Messenger/Viber

Viber, тел.режим

7

19.01.

1. Проходження І модулю курсу «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти».

2. Систематизація документації.

3.Розробка та підбір матеріалів до тематичної перевірки знань школярів.

4.Добірка матеріалу до батьківських консультацій.

5. Консультації для батьків/учнів, які опинилися в складних життєвих обставинах

8.00-10.00

10.00-12.00

12.00-15.00

15.00-17.00

Viber, тел.режим

8

20.01.

1Робота з документами .

2. Проходження ІІ модулю курсу «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти».

3.Самоосвіта в мережі Інтернет на сайті «На Урок».

8.00-12.00

12.00-16.00

9

21.01.

1. Проходження ІІІ модулю курсу «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти».

2.Підбір матеріалу до заходів «Чисте довкілля – здорова нація».

3.Пошук онлайн-тестування для учнів 8 класів «Молодь і протиправна поведінка». Відправлення онлайн-силок у робочі діалоги в соціальних мережах

8.00-12.00

12.00-11.00

11.00-13.00

10.

22.01

1.Опрацювання фахової літератури.

2. Опрацювання наказів МО, методичних рекомендацій.

3.Дистанційні індивідуальні онлайн-консультації учням і батькам.

9.00-16.00

Кредо - Треба любити те, що робиш, і йти вперед крок за кроком.

/Files/images/bt/Св_Мих.jpg

Леськів Надія Анатоліївна - практичний психолог

Кредо - Дитина - це ніжний паросток , який стане могутнім деревом і вимагає до себе великої уваги.


. /Files/images/nz/JEQSCT6екаааппzShV8.jpg
Кiлькiсть переглядiв: 866

Коментарi