Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 1-11 класів із основ християнської етики

Пд час оцінювання навчальних досягнень школярів із основ християнської етики враховується: - знання учнями морального вчення Ісуса Христа, змісту Божих Заповідей, ставлення школярів до світу у світлі Біблії, змісту християнського спілкування; - уміння учнів керуватися в житті Божими Заповідями, моральним ученням Ісуса Христа, усвідомлювати свої вчинки у світлі Біблії, виявляти особистісні моральні християнські чесноти. Всі види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.
Рівень навчальних досягнень Бали Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
І. Початковий 1 Учень може:
  • назвати одне-два християнсько-етичних понять, моральних норм.
2 Учень може:
  • назвати декілька християнсько-етичних понять теми, моральних норм;
  • сформулювати моральну оцінку ситуації чи вчинку на рівні "добро" - "зло".
3 Учень може:
  • двома-трьома простими реченнями пояснити сутність чи зміст християнсько-етичного поняття;
  • навести приклади окремих фактів і явищ із моральної практики;
  • дати власну оцінку окремих фактів і явищ моральної практики (на рівні "добро" - "зло") й пояснити її 1-2 реченнями;
  • сформулювати правило поведінки за нормою моралі.
ІІ. Середній 4 Учень може:
  • репродуктивно відтворити (у вигляді 4-6 простих речень) частину матеріалу уроку;
  • дати пояснення християнсько-етичних понять і термінів уроку;
  • навести приклади морального та аморального в житті людей;
  • оцінити прості моральні ситуації та пояснити свою оцінку відповідно до норм моралі;
  • на елементарному рівні описати ситуацію морального вибору.
5 Учень може:
  • відтворити основний зміст навчального матеріалу уроку, відповідаючи на запитання вчителя;
  • визначити окремі ознаки християнсько-етичних понять;
  • проаналізувати ситуацію за питаннями вчителя, підручника;
  • за допомогою вчителя співвіднести ситуацію конкретних вчинків з відповідними нормами моралі й висловити оцінне судження.
6 Учень може:
  • у цілому самостійно відтворити матеріал теми;
  • охарактеризувати подію, ситуацію, явище з точки зору моральних критеріїв;
  • правильно вживати християнсько-етичні поняття й пояснювати їх на прикладах;
  • використовуючи приклади з історії та літератури, висловити просте оцінне судження про відповідність чи невідповідність поведінки моральним нормам.
ІІІ. Достатній 7 Учень може:
  • у цілому послідовно, самостійно відтворити матеріал теми;
  • демонструвати розуміння християнсько-етичної термінології;
  • дати загальну характеристику християнсько-етичних феноменів (сутність, прояви, ознаки, приклади);
  • аналізувати християнсько-етичні судження й навести приклади їх підтвердження чи спростування;
  • розповісти про деякі події Старого та Нового Заповіту;
  • обґрунтувати власну думку, моральну оцінку прикладом.
8 Учень може:
  • значною мірою самостійно опанувати матеріал уроку;
  • розповідати про християнсько-етичні моральні цінності, застосовуючи необхідні поняття й терміни;
  • аналізувати відповідні явища і ситуації суспільного життя, визначаючи ознаки моральної поведінки у світлі християнських моральних цінностей;
  • моделювати прості ситуації морально-етичного змісту й пропонувати шляхи їх розв’язання;
  • добирати 1-2 аргументи на підтвердження висловлених учителем чи поданих у підручнику християнсько-етичних висновків;
  • може знайти необхідні цитати в Біблії.
9 Учень може:
  • оперувати основним навчальним матеріалом, подаючи його в узагальненому та деталізованому вигляді;
  • самостійно аналізувати християнсько-етичні моральні цінності й робити власні висновки;
  • обґрунтовувати власні судження й оцінки за допомогою власних прикладів і аргументів;
  • самостійно працювати з текстом Святого Письма;
  • систематизувати та узагальнювати набуті знання.
ІV. Високий 10 Учень може:
  • самостійно опрацювати матеріал уроку за підручником;
  • моделювати морально-етичні ситуації, пропонувати шляхи їх розв’язання й пояснювати їх;
  • самостійно розв’язати ситуацію морального вибору й пояснити свій вибір, спираючись на християнсько-етичні категорії;
  • самостійно оцінити моральні явища;
  • з незначною допомогою учителя працювати з іншими джерелами інформації християнсько-етичного змісту (Біблія, релігійні образи, фото, художній текст, усна розповідь);
  • орієнтуватися в біблійних текстах Старого та Нового Завіту.
11 Учень може:
  • вільно викладати навчальний матеріал в усній та письмовій формі відповідно до завдання;
  • самостійно здобути нескладну інформацію християнсько-етичного змісту з інших, крім підручника й розповіді вчителя, джерел;
  • пояснити зміст понять і категорій християнської етики, застосувати їх для аналізу нових ситуацій, зокрема з власного життя;
  • висловити й обґрунтувати свої думки, оцінки щодо духовно-моральних цінностей суспільного життя;
  • закінчити знайомий прослуханий текст зі Святого Письма за його початком.
12 Учень може:
  • послідовно й логічно викладати навчальний матеріал, застосовуючи й пояснюючи християнсько-етичні поняття та терміни;
  • виявляти творчий підхід у розв’язанні ситуативних завдань, оперуючи набутими знаннями й уміннями;
  • моделювати ситуації морально-етичного змісту, проявляючи гнучкість і мобільність, здатність попереджувати й вирішувати конфлікти;
  • оцінити рівень власної підготовки та підготовки інших учнів із предмету;
  • встановлювати міжпредметні зв'язки християнської етики з іншими предметами: історією, літературою, музикою, живописом;
  • підготуватись до уроку, використавши власні джерела інформації: Святе Письмо, релігійні книги й часописи.
Кiлькiсть переглядiв: 419

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2025 Наступна
ПВСЧПСН
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930