І. Початковий | 1 | Учень може: - назвати одне-два християнсько-етичних понять, моральних норм.
|
2 | Учень може: - назвати декілька християнсько-етичних понять теми, моральних норм;
- сформулювати моральну оцінку ситуації чи вчинку на рівні "добро" - "зло".
|
3 | Учень може: - двома-трьома простими реченнями пояснити сутність чи зміст християнсько-етичного поняття;
- навести приклади окремих фактів і явищ із моральної практики;
- дати власну оцінку окремих фактів і явищ моральної практики (на рівні "добро" - "зло") й пояснити її 1-2 реченнями;
- сформулювати правило поведінки за нормою моралі.
|
ІІ. Середній | 4 | Учень може: - репродуктивно відтворити (у вигляді 4-6 простих речень) частину матеріалу уроку;
- дати пояснення християнсько-етичних понять і термінів уроку;
- навести приклади морального та аморального в житті людей;
- оцінити прості моральні ситуації та пояснити свою оцінку відповідно до норм моралі;
- на елементарному рівні описати ситуацію морального вибору.
|
5 | Учень може: - відтворити основний зміст навчального матеріалу уроку, відповідаючи на запитання вчителя;
- визначити окремі ознаки християнсько-етичних понять;
- проаналізувати ситуацію за питаннями вчителя, підручника;
- за допомогою вчителя співвіднести ситуацію конкретних вчинків з відповідними нормами моралі й висловити оцінне судження.
|
6 | Учень може: - у цілому самостійно відтворити матеріал теми;
- охарактеризувати подію, ситуацію, явище з точки зору моральних критеріїв;
- правильно вживати християнсько-етичні поняття й пояснювати їх на прикладах;
- використовуючи приклади з історії та літератури, висловити просте оцінне судження про відповідність чи невідповідність поведінки моральним нормам.
|
ІІІ. Достатній | 7 | Учень може: - у цілому послідовно, самостійно відтворити матеріал теми;
- демонструвати розуміння християнсько-етичної термінології;
- дати загальну характеристику християнсько-етичних феноменів (сутність, прояви, ознаки, приклади);
- аналізувати християнсько-етичні судження й навести приклади їх підтвердження чи спростування;
- розповісти про деякі події Старого та Нового Заповіту;
- обґрунтувати власну думку, моральну оцінку прикладом.
|
8 | Учень може: - значною мірою самостійно опанувати матеріал уроку;
- розповідати про християнсько-етичні моральні цінності, застосовуючи необхідні поняття й терміни;
- аналізувати відповідні явища і ситуації суспільного життя, визначаючи ознаки моральної поведінки у світлі християнських моральних цінностей;
- моделювати прості ситуації морально-етичного змісту й пропонувати шляхи їх розв’язання;
- добирати 1-2 аргументи на підтвердження висловлених учителем чи поданих у підручнику християнсько-етичних висновків;
- може знайти необхідні цитати в Біблії.
|
9 | Учень може: - оперувати основним навчальним матеріалом, подаючи його в узагальненому та деталізованому вигляді;
- самостійно аналізувати християнсько-етичні моральні цінності й робити власні висновки;
- обґрунтовувати власні судження й оцінки за допомогою власних прикладів і аргументів;
- самостійно працювати з текстом Святого Письма;
- систематизувати та узагальнювати набуті знання.
|
ІV. Високий | 10 | Учень може: - самостійно опрацювати матеріал уроку за підручником;
- моделювати морально-етичні ситуації, пропонувати шляхи їх розв’язання й пояснювати їх;
- самостійно розв’язати ситуацію морального вибору й пояснити свій вибір, спираючись на християнсько-етичні категорії;
- самостійно оцінити моральні явища;
- з незначною допомогою учителя працювати з іншими джерелами інформації християнсько-етичного змісту (Біблія, релігійні образи, фото, художній текст, усна розповідь);
- орієнтуватися в біблійних текстах Старого та Нового Завіту.
|
11 | Учень може: - вільно викладати навчальний матеріал в усній та письмовій формі відповідно до завдання;
- самостійно здобути нескладну інформацію християнсько-етичного змісту з інших, крім підручника й розповіді вчителя, джерел;
- пояснити зміст понять і категорій християнської етики, застосувати їх для аналізу нових ситуацій, зокрема з власного життя;
- висловити й обґрунтувати свої думки, оцінки щодо духовно-моральних цінностей суспільного життя;
- закінчити знайомий прослуханий текст зі Святого Письма за його початком.
|
12 | Учень може: - послідовно й логічно викладати навчальний матеріал, застосовуючи й пояснюючи християнсько-етичні поняття та терміни;
- виявляти творчий підхід у розв’язанні ситуативних завдань, оперуючи набутими знаннями й уміннями;
- моделювати ситуації морально-етичного змісту, проявляючи гнучкість і мобільність, здатність попереджувати й вирішувати конфлікти;
- оцінити рівень власної підготовки та підготовки інших учнів із предмету;
- встановлювати міжпредметні зв'язки християнської етики з іншими предметами: історією, літературою, музикою, живописом;
- підготуватись до уроку, використавши власні джерела інформації: Святе Письмо, релігійні книги й часописи.
|